Pedagogika specjalna studia zaoczne w Gnieźnie – kształć się z pasją i celem
Kierunek Pedagogika specjalna
Studia zaoczne 5-letnie magisterskie w Gnieźnie
Studia zostaną uruchomione po uzyskaniu przez GSW Milenium zgody Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Pedagogika specjalna w GSW Milenium
Studia na Kierunku Pedagogika specjalna są studiami zaocznymi jednolitymi magisterskimi, które trwają 5 lat i są prowadzone tylko w Gnieźnie. Zjazdy w GSW Milenium są wyłącznie w weekendy (sobota i niedziela) raz na 2 tygodnie. Absolwent pedagogiki specjalnej po ukończeniu studiów zdobywa wykształcenie wyższe magisterskie.
Studia zostaną uruchomione po uzyskaniu przez GSW Milenium zgody Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Co będzie potrafi absolwent kierunku Pedagogika specjalna – studia magisterskie zaoczne
- Osoba, która ukończy studia na tym kierunku, będzie specjalistą wszechstronnie przygotowanym do pracy z osobami potrzebującymi wsparcia w sferze psychicznej, fizycznej, zawodowej i społecznej.
- Pomoże w rozpoznaniu indywidualnych możliwości i potencjałów oraz pomoże w pokonaniu trudności i ograniczeń osób na każdym etapie życia.
- Niezwykle ważną rolę w treściach tego kształcenia odgrywa doskonalenie własnych umiejętności i kompetencji intra- i interpersonalnych (miękkich).
- W znacznym stopniu warunkuje umiejętność tworzenia bezpiecznych warunków pracy bazujących na zaufaniu, tolerancji i wzajemnej akceptacji.
- Studia wyposażą w kompetencje do kreowania i optymalizowania sytuacji wychowawczych, wspierających, edukacyjnych i profilaktycznych.
- Umożliwią swobodne posługiwanie się terminologią pedagogiczną, rozumienie zjawisk i procesów związanych z szeroko pojętym rozwojem człowieka i jego aktywnością.
Sylwetka absolwenta kierunku
Pedagogika Specjalna studia magisterskie
jednolite
Jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna przygotowują absolwenta, który:
- osiągnie odpowiedni dla ludzi z wyższym wykształceniem poziom intelektualny oraz wysokie umiejętności zawodowe;
- dysponuje szeroką wiedzą psychologiczną, ogólnopedagogiczną, filozoficzną, socjologiczną;
- zna specyfikę funkcjonowania instytucji zajmujących się profilaktyką i różnymi rodzajami oddziaływań wspierających i terapeutycznych a także przepisy prawa regulujące tę działalność;
- posiada wiedzę w zakresie prawidłowości oraz zaburzeń rozwoju i zachowania człowieka w różnych okresach życia, w tym także specyfiki niepełnosprawności intelektualnej i fizycznej;
- określa uwarunkowania efektywności nauczania osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- jest gotowy do podjęcia pracy na stanowisku koordynatora edukacji włączającej w przedszkolu i szkole;
- pracuje w oparciu o nowoczesne metody i techniki pracy pedagogicznej;
- jest gotowy doświadczenia różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodziców i nauczycieli;
- jest gotowy do udzielania fachowej pomocy zespołom nauczycieli i specjalistom prowadzącym zajęcia w opracowywaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz doborze form, strategii i metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi;
- jest gotowy do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, rewalidacyjnych i rewalidacji indywidualnej uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi określonych w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych;
- udziela specjalistycznej pomocy osobom niepełnosprawnym w realizacji zadań życiowych i uczestnictwa w życiu społecznym, wzmacniania ich sił fizycznych i psychicznych, kompensowania różnych deficytów, przezwyciężania izolacji oraz przygotowania ich do pracy zawodowej;
- dokonuje wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym oraz diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych;
- jest gotowy do współpracy z przedszkolami, szkołami i placówkami specjalnymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami;
- odznacza się świadomą postawą, wyrażającą gotowość do uczenia się przez całe życie, tym samym wzbogacania własnego warsztatu pracy;
- odznacza się odpornością na stres oraz umiejętnością radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
- przyswoił sobie i respektuje etyczne zasady pracy edukacyjnej, profilaktycznej i terapeutycznej.

Pedagogika Specjalna gdzie można pracować czyli możliwe obszary zatrudnienia:?
- placówki oświatowe (kwalifikacje nauczyciela pracującego z osobami o specjalnych potrzebach i pedagoga specjalnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedmiotu lub prowadzenia zajęć, zgodnie z ukończoną specjalnością),
- placówki socjalizacyjne, socjoterapeutyczne, interwencyjne, zakłady poprawcze, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze,
- placówki opieki częściowej: zespół zajęć pozalekcyjnych,
- placówki wsparcia dziennego: kluby seniora, domy dziennego pobytu, ogniska wychowawcze, kluby osiedlowe,
- jednostki samorządu gminnego,
- domy pomocy społecznej,
- organizacje pozarządowe zajmujące się niepełnosprawnością,
- własna działalność gospodarcza.
Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz!
Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych
ul. Okulickiego 3a, pokój 116, 62-200 Gniezno
tel. 61 425 75 70 wew.1
tel. 793 065 954
rekrutacja.gniezno@milenium.edu.pl
